11 Aralık 2012 Salı

Efes Pilsen Blues Festivali 23

 Bize uzun gelen bir aradan sonra soluğu bir blues festivalinde almak oldukça keyifliydi. Gerçi hepsinin tadı farklı. En son 21. festivale gittiğimi hatırlıyorum, 22. olan festival geçen sene Van depremi nedeniyle sona ermişti erkenden.

 Bu sene yine birbirinden güzel sanatçılar ve gruplar yer aldı. Blues'un olmazsa olmazları mızıka ve slide çalış biçimi yine bizleri kopardı açıkçası. Sahne alan sanatçıları sıralayalım hemen;

Cedric Burnside
Smokin' Joe Kubek & Bnois King
Billy Branch & The Sons of Blues



 sıralama da sahneye çıkışlarla aynı. Cedric abi tek tabanca takılıyordu, sonlara doğru aldı eline sazı başladı çalmaya. Solo atmaya çalıştı, kendine has bir şeyler yaptı fena değildi. Sonrasında Smokin' Joe abiler geldi, bu grubun sololarını ve çalış biçimini çok sevdim. Normalde baktığınızda hani blues formatında ürün verdiğinizde hep birbirine benzer gelir ya bunlar biraz daha farklı. Bu güzel atraksiyonlardan biri de vokal+gitarda olan abimizin gitarı dillemesiydi ama şaşırtmadı ki Steve Vai'den biliyoruz bu şovları. Dedim içimden acilen ikisinin dilleme konusunda kapışmaları lazım tabi gitarda :D

Bu da bittikten sonra Billy Branch & The Sons of Blues grubuna sıra geldi. İlk başta normal tempoda gitti içimden de diyorum "Ya bunlar bir yerde coşturacak" sonra tabi mızıka geldi, güzel sololar geldi. İş yerini buldu. Unutmadan en son da "Lambaya Püf de" parçası gelince şok oldum :D arkada halay çekenler falan. Şaka maka işi kurtardılar yani. Yine kıymetli bir blues konseri oldu, pişman da olmadım ki yamulmuyorsam dört tane konsere gittim. Efes Pilsen bu işi çok iyi yapıyor ve düzenliyor. Ritim tutup, oynamaktan belimi ortadan ikiye ayıran organizasyonculara da çok teşekkür ediyorum bu[arada]n


 Performansın çeşitli videoları mevcut lakin elimdeki dosya boyutları fazla olduğundan ve upload (karşıya yükleme) hızım yavaş olduğundan önümüzdeki haftalarda güzel videoları ekleyeceğim. Aralarında en beğendiğim olan Smokin' Joe'nun Healthy Mama parçası :)







0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı