11 Haziran 2013 Salı

Yeniden "Merhaba" Apple

 Apple şu son 8-10 sene içerisinde en güzel en ivmeli senelerini yaşıyor desek yanlış bir cümle kurmuş sayılmayız. Tasarımdan tutun da kullandığınız işletim sistemlerinin pratikliği ve o canlılık sizi bir şekilde kendine çekiyor.

 Forumlarda, sözlüklerde işi olan - olmayan bir şekilde bu camiaya adım atmak istiyor. Mac konularına değinmek istemiyorum orası başka bir kulvar. Bu akşam saat 20:00'da Worldwide developer conference'da Apple muhteşem özelliklerini bizlere bir kez daha gösterdi.



 Günün yorgunluğundan dolayı biraz kestireyim demiştim bir kalktım ve saate baktığımda 20:35î gösteriyordu, apar topar kalktım ve internetten izlemeye koyuldum. Başında neler kaçırdım bilmiyorum ama yetiştiğim bölümlerde MacBook  Air özellikleri bahsediliyordu.




Apple yapılabilecek en iyi noktaları belirlemiş ve başkalarının o noktalar üzerine atış yapmasını gerçekten zorlamış hatta imkansız diyebiliriz :)


MacBook Air pil ömürlerine gelelim;

Görüldüğü üzere 11 inç MacBook Air 5 saatten 9 saate dayanan çalışma performansına erişmiş.


13 inç ise 7 saatten, 12 saate çıkmış. Bu muazzamlığın ötesinde bir iş :)




Bunun dışında başka göze çarpan belirgin değişen özellikler;


* Thunderbolt 2'nin gelmesi ve saniyede 20 Gb veri aktarımını mümkün kılıp, eski teknolojiyi de desteklemesi yani ilk Thunderbolt'u. Bununla beraber USB 3 olması.

* "802.11 ac" denilen yeni wi-fi standartı gelmesi. Bu özellik "n" standartına göre üç kat daha hızlı ve tahmin edildiği üzere daha geniş kapsama alanı demek.


 Sonraki sahne Mac Pro içindi yani Masaüstü Macintosh Pro ve fotoğrafı gördüğünüzde sakın şaşırmayın. Evet bu gerçekten bir masaüstü pro seviyesinde bir Mac kasası :)


Son olarak sizlere IOS 7'den bahsedelim.

İlk görselleri gördüğünüzde sakın garpisemeyin önce bir bakalım neler yeni ve neler yapılıyor ?

* Simgeler çizgi film tadında olmuş, eski ikonlara aşık olanlar yenilerini garipseyebilir hatta sevmeyebilir.

* Multitask yani arka plana atılmış çoklu görevler daha düzenli hale gelmiş. Bana sanki windows phone'dan esinlenilmiş gibi geldi ama Apple en verimli neyse onu tasarlar ve kullanır.

* Control Center'ın daha kullanışlı ve sade olması.


 * Hava durumu ise çok şık olmuş, o an hava durumu nasılsa arka planda yağmur, kar yağması veya gök gürültülü ise şimşek çakması görebiliyor animasyonlu olarak.

* Mesajlar kısmı bana renk ve döşeme olarak yine windows phone'u aklıma getirtti. Bir şey diyemiyorum açıkçası.

* Airdrop özelliği sadece son çıkan cihazlarla çalışacak. Bu diğer akıllı telefonları kıç kıça ( evet bu tarz bir ifade edildi toplantıda :D ) dokundurtmayacak bir teknoloji. Her ios veya mac tabanlı üründen fotoğraf ve diğer bilgileri anında paylaşabileceksiniz.


Son olarak i Works ile ilgili bir şeyler tanıtıldı ve üç tarayıcı (explorer, safari ve chrome) için özelleşirilebilir yenilikler gelmiş. Ben Life paketinden bir şeyler bekliyordum açıkçası belki o da diğer altı ayın sonunda gelebilir.  İnternette yaptığım araştırmalar sonucunda IOS ilk sırada altnda Android ve WP var. Konuşmanın sonlarına doğru ise şu açık bir şekilde söylendi "Android için yazdığınız App'lerin kime gittiği belli değil, bu yüzden IOS'a yazmanız için daha çok neden var" açıklaması yapıldı. Olaylar bunlar herkese iyi güncellemeler, dokunmatikler :)











0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı