31 Temmuz 2010 Cumartesi

Arkadaşa bakıp çıkıcam (Green Zone)

 Keşke her şey bu kadar basit olsa.Kim kimin hakkını yiyebiliyor diye düşünürüm bazen ince hesaplardır aslında baya kafa yormak gerekiyor ucunda sıyırmak da var.Ben zaten gidip-gelmeleri yaşadığımdan normal geliyor artık.Nereden nereye geldik diyeceksiniz,olayın özü şu efendim vizyona yakın zamanda Green Zone adlı film geldi.İlk başta bende klasik işte delta yok bilmem ne hareketı ile orayı burayı tarayıp düşmanları alt eden bir Amerika göreceğim sanmıştım ama arkadaşımın "Abi ABD'nin Irak'a girdiğini anlatıyor" Demesiyle bir pause tuşune bastım durdum durdum baya belime ağrılar girdi ama yine inat ettim durdum,düşündüm.Dere tepe düz gidemedim bacaklarımda derman kalmamıştı.Neyse filmin konusu buysa o zaman izlenir dedim (Filmde evdeki HDD'de öyle yatıyordu o günü bekliyormuş demek) İnsanın bir atak yapması için gözle görülür bir neden ve herkes tarafından kabul edilmesi içinde haklı bir neden olması gerekir derim.İşler eğer son raddeye geliyorsa ve Dünya üzerindeki hakimiyetini kabul ettiren bir Devlet varsa orada başka bir iş var demektir.
 Sözüm ona anlatacağım veya tanıtacağım film bu işin sadece kaymağı ile ilgili değil tamamıyla ilgili.Amerikalılar'ın klasik salaklığı klasik kaos ile birleştiği zaman ortaya onların tabiri ile "American Idiot" kavramı çıkıyor.Pek inanmazdım aslında derdim araştırmıyorlar,merak yok,istek yok o yüzden ama başıma gelen bir olay yüzünden "American Idiot" kavramına gerçekten inanıyorum.Konuyu sapturmadan devam edersek.Filmimiz daha önce de söylediğim gibi ABD'nin Kuzey Irak'a aslında ne amaçla ve aslında ne gibi planları olduğunu gözler önüne seriyor (tabi bunu göstere göstere beyazperdede göstermesi inandırıcı değil gerçi özgürlükler ülkesi ama bu kadar da kolay olamaz) Kitle imha silahları var ve bunları yok etmeniz gerekiyor uyarıları ile şaşkına dönen Irak bu duruma anlam verememişti ve sonunda küçük kıyamet koptu.ABD tüm silahlı kuvvetlerini Kuzey Irak'a çevirdi.Televizyonlar günlerce bombalamaları gösterdi.
 Birbirini anlamayan iki devlet karşı karşıya gelmişti.Halk panik içinde ne olduğuna anlam veremiyor.Kimisi Saddam rejimi gitti diye sevindi kimisi de önünü önceden görüyordu.Amerika kendi düzenini getirecekti.


 Komplo teorilerini sevenleri gerçeklerle tokatlayacak (iyi anlamda) bir kaç kitap ve film tavsiyesi olarak Green Zone başta olmak üzere,muhalif yönetmen Michael Moore'dan Fahrenheit 9/11 ve NTV yayınlarından Irak'ı Anlamak kitabını tavsiye ediyorum.
   Fahrenheit 9/11'de en dikkatimi çeken sahne Irak'ın işgalinden sonra petrolün ne olacağı konusunda ihale açılmasıydı ve bu ihalelere neden sadece ABD şirketleri katıldı? (Belli ki petrol için yapıldı) Şu anda kitle imha silahları ile konuşan kimse yok sadece İran'a girmek için aynı politika izleniyor.Green Zone'da buna iyi bir örnek bir bahanenin nasıl olurda herkes tarafından inanılıp ona göre hareket edildiğini gözler önüne seriyor (daha fazla anlatmayayım tadı kaçmasın)

Kapanışı yapmadan tekrardan söyleyeyim; film kesinlikle bir delta harekatı ile ilgili veya özel operasyonlu bol sis bombalı filmlerden değil.Bazı şeyler hakkında bilgi edinmek istiyorsanız kesinlikle tavsiye ediyorum ve filmin belkide beyinlerde yer edecek bir repliğini sizlere sunuyorum

"we're doing a good thing here
  we're going to rebuild this place"

"Burada iyi bir şey yapıyoruz
  Burayı tekrardan yapılandırıyoruz"

Hoşçakalın



Green Zone - Paul Greengrass - Trailer n°2
Yükleyen 6ne_Web. - Film ve TV kanalındaki diğer videolara göz atın


0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı