27 Ocak 2012 Cuma

Bankalar Acımaz !

  Banka banka söyle bana senden daha çok müşterisini kazıklayan banka var mı bu Dünya'da?
Bu yazımızda başıma gelen ve başınıza gelen gerçek mağduriyet olaylarını isim vermeden renk esaslı olarak dile getirmeye çalışacağım. Amacım aman böyle yapın dikteleri değil en azından böyle oluyor hani aklınızın bir köşesinde bulunsun niteliği taşıyor.

 Öncelikle bankalar yaş tahtaya basmayacağı için kendi gelirlerini en üst düzeyde garanti altına almaları gerekmektedir. Bunun en canlı örneğini 2000 krizinde gördük. Çoğu finans şirketi ve banka battı. Bunun nedenleri arasında perde arkasından çevrilen işler yatıyordu, borsa ile iyi oynayan abiler devamlı dolarla oynamaktan milleti deli etmişlerdi. O zamanlar yine iyi anlaşması olan kişiler vadeli mevduat hesaplarının faizlerinden %15'lere kadar faiz yiyorlardı. Şimdi bu durum bankalara göre değişmekte olup %6-7 aylık faiz olarak değişiyor.

 Kredi kartı konusuna değinelim mesela. Renginden dolayı güvenli gelen bir banka yeşil. Bu bankada sağolsun b tipi likit fon ( getirisi az, riski düşük) ile baya işlem yaptım sağolsun sonra kredi kartına ihtiyaç duydum ama hiç çıkartmamıştım. Bir yerden başlamak gerekir diye başvurdum ama türlü saçmalıklar ortaya çıktı bunlardan bazıları;

 Hiç kredi kartınız yok, o yüzden çıkartamıyoruz! Neyse diyerek bu sefer o zamanlar yeni popüler olan öğrenci kredi kartına başvurayım dedim. Bu sefer de yine aynı bahaneyi sundular. Ya sabır diyerek Mavi bankaya başvurdum ve bir ay içinde kartım çıktı. Sonra yeşil bankanın ki çıktı. Neden?
 Kredi kartlarının genel merkezinde sicilimi düzenli ödeyen biri olarak gördüklerinden. Sonra bu takibe alınır bankalarca ve siz artık bir yeme dönüşürsünüz. Yani; maaşınız yüksek ise bankalar kredi için telefonlarınıza saldırır, kredi kartı limitlerinizin arttırımı için yine her ay olmasa da iki ayda bir aranırsınız. Daha sonra kredi kartı senelik ücreti çıkardılar. Zaten kart kullanımı- harcamadan dolayı türlü faizlerle ben bankaya ödeme yapıyorum ama bunu da kendilerine çıkar bularak eklediler. Önüne geçilebilinir mi? Çok detaylı konuşmak lazım.

 Aradan çok süre zarfı geçmeden emeklilik paketi sunmaya çalıştılar. Önce mantıklı geldi, daha sonra zaten bana ödenecek para için bile aylık bültenimde net bir ifade yer almıyordu. Sadece tahmini o sene sonunda alınacak tahmini para yer alıyordu. Yani bankanın size ne ödeyeceği para belli değil ve bunun belli kısmını yine sizden alıyor. Belki sağlık masraflarını karşılayan paketler daha avantajlıdır ama onları kullanmadım. İptal ettirdim ve gerçekten de yaka silkerek kurtulmuştum onlardan, bir ay geçtikten sonra kendi kendilerine paketimi aktive ettiler bağıra çağıra yeniden kapattırdım hatta şu ocak ayı içinde telefonum gün aşırı 444'lü müşteri hizmetleri ile taciz ediliyor.

Ülkeler'de işsizlik, ekonomik olarak düşüşü çok yankı getirecek şekilde haber yapmak, ülke içerisinde yaşayan bireyler için en büyük silah. Neden? Çünkü çoğu detayı bilmeyen insanlar, hemen durumu kabullenip psikolojik olarak da buna kafayı hazırlıyor. Ortada kriz olsaydı şu anda her ilçede (İstanbul için konuşuyorum) 5-6 tane alışveriş merkezi olmazdı. 2000 krizi ile orta seviyedeki iş merkezleri zarar gördü. Tekstilcileri başta olmak üzere çoğu kişi kepenk kapattı. Zengin daha zengin - fakir daha fakir oldu, uçurum büyüdü. 2000-2012 Senesindeki Ülke çapındaki otomobil sayısına bakın, yapılan dönem içi alışverişlere bakın. Grafik hep yukarıda.

 Son iki seneden beri de Altın üzerinde ciddi oynamalar yapılıyor 2012'ye girmeden önce Haziran-Temmuz aralığında altın 1900'leri bile görü hatta yılbaşına gelmeden 2000 olacak deniyordu ama ne oldu istemediler oldu bitti. Forex adı altında dijital borsacılık oyunu da Ülkemizde pek tutunamadı onun da nedeni haksız kazanç ve resmi olmayan şirketlerin bile bu işe girerek insanlardan aldıkları ilk katılım ücretleri olan 100$'ı cebe attılar tabi bunlar milyonlarca ve milyarlarca olunca siz hesaplayın.

Bankanın eşeğini sağlam kazığa bağlamasının en büyük örneği kredi faizleri ile diğer hizmetleri. Yine bunu örneklendirecek olursak. Misal olarak 5,000TL Kredi çektiniz tüm masrafları ile geri ödemeli bu rakam 6.000TL oldu banka bunun bir kısmını diğer işlemlerine kullanıyor, diğer geri kalan parayı da o bankada vadeli hesap açan kişiye bankanın size vermiş olduğu faiz olarak kullanıyor. Ortada hiç zarar yok değil mi? :) Güzel ve basit oyunlar bunlar.

 Daha 2005'de veya öncelerinde sokak sokak kredi kartı çıkartalım diye milletin yakasına yapışan çalışanların standları nerede?  Diye sormak istiyor insan bazen.

 Kredi kartının çalınmasından sonra müşterinin en büyük görevi olan bankaya bildirim yapmasından sonra banka kartı iptal ediyor. Fakat neden kredi kartına ait bir sigortalatma işlemi diye bir şey çıkıyor?

 Kendi bankamda bankamatik veya kredi kartım bana öncelik olarak sıra vermeyecekse ne işe yarayacak?

 Kredi kartımın borcunu ATM'den yatırmak istediğimde tam para yoksa, bir kuruş fazla ödeme yapmak istediğimde bunu kabul etmiyorsa. Kısaca bu kadar ırza geçtikten sonra azıcık olsa kolaylık sağlamaması işin korkutucu boyutunu gözler önüne seriyor.

 Siz siz olun en ufak bir harcamanız bile olsa ince eleyin sık dokuyun.

0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı