22 Nisan 2012 Pazar

İki teker üstü keyif

 Cumartesi ve Pazar günü eğlenmek bile haram oldu desem en doğru lafı etmiş olurum. İki dakikalık mesafeyi bile yürümekten aciz olan insanım, daha sonra göt göbek bağlayınca da diyet işlemlerine başlıyor. Araba bazı koşullarda şart tabi ama işin bokunu çıkartanlar bir hayli fazla.








 Whistle Miwok 1053 v sahibiyim. Bu bisikleti seçmem konusunda bana çok yardımı dokunan ve çok sevdiğim, saydığım bir abim yardımcı oldu. Kendisi de her şekilde iki tekerleği şiddetle destekliyor :) Bu nedir abi, yenir mi ? Derseniz yok abicim bu iki tekerleğe sahip olan bir MTB dağ bisikletidir. Havalar güzel olunca en keyifli işlerden birini yapmak istiyorum. Önceden su borusundan yapılma bisikletleri kullanıyordum daha sonra nereden baksam altı - yedi senelik bir boşluk oldu bisikletle aramda. Ardım mı derseniz aradım biraz özellikle 2008 yılında Hollanda'ya gittiğimde Groningen Tren istasyonundan indiğimde hayretler içinde kaldım :) arabalar az bisikletler fazla. Bu çok güzel bir şeydi. Ülkemizde bulunan katil sürücülerden sonra böyle güzel bir yere uğramak bambaşka bir mutluluktu benim için :)





 Bisikleti sevmemin nedenine gelince açık havanın yüzünüze vurması mı diyeyim ya da bedeninize verdiği enerjiyi mi sayayım bilemiyorum. Kullanım kolaylığını söylemiyorum bile, iki tekerlek ile istediğiniz her yeri dolaşabilirsiniz. Ayrıca pratik ve trafik durumu yok.

 Asya ülkelerini bir yana bırakacak olursak. Hollanda'nın bisikleti tercih etmesinin en büyük nedeni zamanında fazlasıyla yaşanan çocuk ölümleri :( Bunun için yıllarca mücadele edilmiş ve sonunda hak yerini bulmuş :) Bir diğer neden ise araçların artık insanlardan fazla olması sebebiyle Ülkenin tamamı otopark'a dönüşmüş. Bu kadar güzel bir yeri demir yığınına çevirmek çok kötü. Size ait yollar, temiz enerji, doğayı koruma ve özgürlüüüüüük.

Hollanda'da bisiklet için verilen mücadele hakkında bir bilgi;


Bisiklet sadece maddi durumu yetersizler için veya spor için değil. Herkes için;



 Ülkemizde bisikletler için çalışma yapan bisikletliler derneği sağolsun yollar ve rotalar için emek sarfediyor. Çevre ve şehircilik bakanlığı ile de yeni işlemler yoluna koyulacağa benziyor.

Bisikletliler facebook sayfası için;

http://www.facebook.com/bisikletlilerdernegi

Üye olmak için;
http://www.bisikletliler.org/forum/

Umarız yakın zamanda bisiklet yollarını görürüz. İmkan olursa seneye Hollanda'ya gideceğiz. Bisikletle kalın :)

Not: Fotoğraflar kendime ait olup, izinsiz paylaşılamaz !

0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı