2 Nisan 2012 Pazartesi

Issız ve kızsız adam

  Ülkemizin coğrafi konumundan mıdır nedir? Anlamadığım bir melankolik hava durumu bir dram yağmuru var. Bildim bileli ama böyle, nasıl desem insan ilişkileri, muhabbetlerine bakıyorum hep bir acı çekme havasını çok seviyormuşuz gibi gördüm, hala da öyle.

 Hele hele aşk ortamlarının ve temalarının prim yaptığı ülkemizde sinema sektörü boş kalır mı ? Kalmaz efendim kalmaz... Tabi her insan ister kendi yaşamından parçalarını beyaz perde üzerinde görmek ve bunları gördüğünde "Bunlar da hayatın şu evresinden geçmiş" demek istiyor. Issız Adam belki çok eski değil ama zamanına yine damgasını vuran filmlerden biri oldu. Özellikle günümüzde bugün Ayşe yarın Fatma diğer gün ise Naciye'yi (bu isim nereden çıktı ben de bilmiyorum :) koluma takıp gezer, istediğim haltı yaşarım tarzı yaşam biçimiyle kanka olanları ayrı bir vurdu. Sonra insanların kendilerini buldukları olan kesim vay be biz hakikatten yalnızmışız diye ortalıklarda gezdiler. Üzerine Kaybedenler Kulübü'de tuzu biberi oldu. Hayatın etkileşim alanı olan sosyalleşmeden iyice kopmaya başlamıştı halk, zaten türlü sorunlarla uğraşan insanlar "Beni kimse anlamıyor!" kalıplarına benzer kalıplarla yaşam tarzlarını değiştirdiler.

 Her şey bir anlık zevkler üzerine mi kuruldu peki ?

 Olayları biraz daha elde tutulabilir cinsten anlatan bir film görmüştüm, almıştım ama izlemeyi unutmuştum.

 Flashbacks of a fool adlı filmi geçenlerde izledim. İzleyenin gözüne bak bunları yap, böyle yaşa gibisinden Hollywood klişeleri sokmadan gerçekten izlettirdi kendisini, film bittiğinde de alkışladım evde. Yok şaka alkışlamadım da iki yerde böhüm böhüm ağladım.

--- Spoiler İçeriyor---

Adamın zamanında yaşadıklarına mı yanarsın? Hani belki o kızı ekmeyip buluşmaya gitseydi belki de daha güzel bir hayatı olacaktı.

--Spoiler Bitti---

 Film adamın yalnızlığından çok, zamanında karşımıza çıkan tercihler ve onları nasıl değerlendirdiğimiz. Bundan da ötesi bu kafamızı taktıklarımızın aslında birer oyalayıcı olduğu ve aslında yanımızdan geçenlerin önemli olduğunu bizlere sunuyor. Soundtrack albümü de başarılı olduğundan hem filmi ve hem müzikleri edinmenizi tavsiye ediyoruz efem. Kalın sağlıcakla... :)




 

0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı