25 Ağustos 2010 Çarşamba

56 kaka

 Devir 56k Modem İnternet devri.Civuu vuzaaa kuvaaa voinn voinnn efektiyle bir ömrümüz gitti.Önce barbeli tuş sesleriyle numara çevrilir.Sonra bu demin yazdığım civuu... falan o sesler çıkmaya başlardı arada bir de poşet hışırtısı olurdu onu duyduğumuzda hah tamam bağlanacak serisinin ilk kısmına başlanılırdı.Sonra netteyiz.Pahalıydı o zamanlar,ne adam gibi kampanyalar vardı ne de sağlam bir altyapı.Telefonu direk çıkartıp kasanın arkasına modeme (eğer içindeyse) bağlayıp nete giriyordunuz.ADSL falan bize uzaylı gibi geliyordu.Nette olduğunuz sadece bir yöntem ile anlaşılıyordu,saatlerce meşgul olan sabit telefonunuz :D işin kötü yanı eskiden hem telefon parası veriyordunuz hem de internet paketi parası.Eğer yeni kampanyadan alınan internet paketli bir kampanya ise yine bir şekilde azıcık da olsa yırtıyordunuz.Ben aşırı kullandığımdan evdekilere cinnet yaşattım :D odama giden bütün kablolar kesildi :D 2003'den 2005'e kadar net kullanmadım.Değişikti sanal ortamdan kurtulmuştum (Asosyal değildim yalnış anlaşılmasın :) sonra Telekom'un yabancı ortaklarının ilk meyveleri gelmeye başladı.Türkiye'de Artık ADSL vardı.İlk hızını tam hatırlayamayacağım sanırım 512 idi 1Mbit bile değil :D sonra git gide altyapı sağlamlaştırılarak bu hızlar arttı.
 Aslında başa baktım da iyi bir tarih olmuş net bazında tabi en başından değil ama olsun.Yine burdan 56k zamanlarına gidiyoruz 98-99 hadi 00 olsun.İşte o zaman İXİR adında bir internet servis sağlayıcısı çıktı ortaya bu paket ücreti davasına son vermek için çok güzel kampanyalar yapmaya başladı.Örnek vermek gerekirse;

Saatlik tarifeler
Aylık dakika olarak verilen tarifeler
Kontörlü internet bağlantısı (Evet evet o zaman mantıklıydı )
Sabah-Akşam olmak üzere yapılan tarifeler bazında paketler yapmıştı.Güzeldi de fakat fazla tutunamadı sanırım ve o kadar da güzel reklamlar çekmişti.Kokareeeeççiiieeee,söylieeeeee repliği kafamıza kazınmıştı.Akıllıca göndermeleri vardı.Hatta bir ara coşup icq gibi (o zaman messenger yoktu,icq kraldı.Hala öyle ama ) chaxir adında sohbet programı yapmışlardı.Ben Banu Alkan'lı olan videoların buldum ve onu paylaşıyorum sizlerle;

Videoyu izledikten sonra sıkıntı gelebilir,intiharı kesinlikle düşünmeyin.Banu Alkan için üç kuluvallah bir elham okumak yeterli sanırım bir de TRT Çocuk Korosu eşliğinde Allah akıl ve fikir versin diyoruz.

Banu Alkan' lı İxir reklamı
Yükleyen Vaycanina. - En harika videolar burada

Bu da Levent Kırca'nın dalga geçtiği İXİR göndermesi :D

0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı