6 Ağustos 2010 Cuma

İlhan Erşahin's İstanbul Sessions (Ağustos Ayı etkinlik seçimi)

 Temmuzda Kültür sanat vaktı tarafından silkelendikten sonra kurak bir Ağustos ayını böm böm bakarak geçireceğimi tahmin ediyordum.Taaaaa ki nette İlhan Erşahin'i görene kadar.Hakan Erdoğan Productions’ın, Ramazan vesilesiyle İlhan Erşahin ve daha bir çok ünlü sanatçıyı ülkemize getiriyor.1965 İsveç'te doğmuş kendisi.Tabi müzik kategorisinde kaç yaşında yönlendirilceğini bilmediğimden kendisi için baya geç başlamış deniyor (16 yaşında) 19 yaşında ise iyice çalışmalarını bir kaliteye oturtmaya başlamış.20 civarlarında New York'ta çalışmalarını sürdürmeye başlamış.Bugünlere gelene kadar Wallace Rooney, Jeff Williams, Cameron Brown, Victor Lewis, Eddie Henderson ve Valery Ponomarev gibi ünlülerle birlikte sahne almış.E tabi bu kadar çalışmadan sonra elbette kendi türünü yayınlayacaktır.İlk tanışmam Akbank Caz festivali ile olmuştu o zaman Babylon'da İstanbul Sessions albümünde tanıtımı yapılacaktı ordn birkaç parça çaldılar özellikle de "Freedom" adlı parçadaki bass ritimleri bitirdi beni.Hala severek dinlerim o albümü kendi "Wax Poetic" adlı bir çalışma da ortaya dökmüştür hem de Norah Jones ile.Kendisini alkışlamak lazım.

İstanbul Sessions albümü diğerlerinden çok daha farklı belki de kadrodaki elemanlardan dolayı mıdır?

Ilhan Ersahin - saxophone
Alp Ersönmez - bass
Turgut Alp Bekoglu - drums
Izzet Kizil - percussion

Alp Bey için tam groove adamı diyorlar (Groove=daha oynak bir ritim) ki katılıyorum çok değişik,dem değişik bir çalış.Turgut ve İzzet Bey'in de performansları göz dolduruyor.En son gittiğimde Eddie Henderson ile sahne almıştı kendisi.İlhan Bey hatta aralardan bir ara seyirci istiyordu farklı bir enstrüman çaldırmak için o anda da heyheyliğime denk geldi el kaldırdım tam sahneye geliyordum ki arkamda bir karartı gördüm.Yahu ne oluyor derken aaaa  o  kim? Uğur Yücel çıktı arkamızdan hooooopdedik diye sahneye atladı hemen de oturuverdi.Ne çaldığını tam hatırlamıyorum ama o da katkı yaptı ve o gece öyle bitiverdi.Kara kara düşünüyorduk ne zaman gelecek diye.Kendini Ramazan'a ayarlamış.

İstanbul Sessions Myspace (Freedom parçasını dinlemeden geçmeyin) ;
Biletix'den öperim diyenler;




0 Sen ne diyon birader? Anlat:

Siz Beğendiniz ;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı